Cookies

Webová stránka Kaqun používa cookies, aby ste si mohli čo najviac užiť jej funkcionality. Ak budete pokračovať v prehliadaní bez zmeny nastavení cookies, vyjadríte tak súhlas s ich zasielaním z tejto stránky.

Súhlasím
X
Pitný režim robí bežca ľahším a rýchlejším

Pitný režim robí bežca ľahším a rýchlejším

Viac ako dve tretiny nášho tela tvorí voda. Keď beháme, zrýchli sa nám tep, spotreba kyslíka, všetky systémy začnú „makať“ pre nás a náš výkon. S tým súvisí aj stúpajúca teplota, ktorá je hlavným dôvodom straty tekutín potením a sčasti aj dýchaním. S tým súvisí samozrejme aj potreba zvýšeného príjmu tekutín.

Ak totiž nepijeme dostatočne, môže to mať na náš bežecký výkon zlý vplyv. Možno ste sami neraz pocítili, že ak je človek dehydrovaný, telo akoby oťažie, môžu sa dostaviť závrate, tep sa ešte viac zrýchli, zhorší sa koordinácia a náš športový výkon je jednoducho horší. 

Ako správne piť? 

Príjem tekutín v prvom rade závisí od vonkajšej teploty a intenzity behu. Bežne by sme mali vypiť za deň asi 2,5 litra vody. Ak beháme, spotreba sa môže zdvojnásobiť. Naše telo môže totiž stratiť za hodinu až jeden a viac litrov vody. Spotreba sa zvyšuje so stúpajúcou horúčavou vonku. Tieto tekutiny musíme čo najskôr doplniť.

Pred behom si teda doprajte viac dúškov vody ako ste zvyknutí, odborníci hovoria, že treba vypiť o niečo viac ako to možno cítime. Ideálne po menších množstvách s dostatočným predstihom pred samotným behom. Ak bežíte napríklad hodinový beh, stačí doplniť tekutiny až po behu. Ideálne je pri tom „počúvať“ vlastné telo a prípadne mu dopriať preventívne ešte viac vody ako to pociťujeme.  

Ak bežíte viac ako hodinu, nezabudnite tekutiny dopĺňať priebežne, pretože okrem zdravotných rizík si samozrejme zbytočne zhoršujete svoj výkon a spomaľujete svoje telo. Predstavte si napríklad, že vážite 70 kilogramov, a ak stratíte už len dve percentá tekutín, čo je takmer jeden a pol litra, podľa odborných štúdií to môže znížiť váš výkon aj o pätinu. Ak stratíte pri tejto telesnej hmotnosti šesť percent vody, teda asi štyri litre, môže to viesť ku kolapsu. Naša rada teda znie: pite pred a po behu viac ako si myslíte že je bežné, vaše telo vám poďakuje.

S pitným režimom prichádza aj voda Kaqun, ktorá je vhodná pre športovcov nie len vyváženým zložením ale aj funkčným kyslíkom, ktorý pomáha rýchlejšie regenerovať svaly a celé telo. 

KAQUN VODA Kaqun voda

KAQUN VODA

Nesýtená pramenitá voda so sedemnásobne vyšším obsahom kyslíka.

Viac info
KAQUN KÚPELE Kaqun kúpele

KAQUN KÚPELE

Dostane do vašich buniek kyslík, ktorý vaše telo zregeneruje a pomôže udržať vitalitu.

Viac info
KAQUN GÉL Kaqun gél

KAQUN GÉL

Gél pripravený z vody KAQUN a spolu s ďalšími 20 účinnými látkami.

Viac info
KAQUN GOLD Kaqun gold

KAQUN GOLD

Produkt s viditeľným obsahom 24 karátového zlata zameraný na krásu a prevenciu.

Viac info